AI u poslovanju - Zaštita podataka i korištenje alata
27.3.2025, ONLINE
Uđite u svijet beskrajnih mogućnosti i otkrijte snagu umjetne inteligencije na konferenciji AI u poslovanju.
Dobijte sveobuhvatan pogled na korištenje umjetne inteligencije (AI) u različitim aspektima poslovanja.
Razgovarat ćemo ne samo o utjecaju umjetne inteligencije na posloavnje, već i o novim izazovima i zahtjevima za kompetencije vaših zaposlenika .
Što je etičko hakiranje?
Koje će nove vještine biti potrebne?
Kako su naši podaci zaštićeni kada koristimo AI?
Kako zainteresirati svoje zaposlenike za rad s umjetnom inteligencijom?
Kako Zakon definira AI i ograničuje li ga?
Konferencija je namijenjena CEO-ima, vlasnicima, direktorima, rukovoditeljima, marketing menadžerima, HR stručnjacima i svima koji su zainteresirani za korištenje AI-a u poslovanju.
Otkrijte nove granice koje umjetna inteligencija može donijeti vašem poslovanju.
Izmjene Zakona o strancima od 15.3.2025. i novine u izaslanju radnika
15.4.2025, ONLINE
Novine Zakona o strancima od 21.2.2025., stupile su na snagu 15.3.2025., donose uvođenje reda u područje boravka i rada stranaca u Hrvatskoj te bolje reguliranje pravnog okvira za strane radnike. Potrebno je istaknuti da se izmjenama pristupilo najviše radi usklađivanja s novom Direktivom o uvjetima za ulazak i boravak državljana trećih zemalja i to u svrhu zapošljavanja visokokvalificiranih radnika. Plava karta čija valjanost se produžuje sa 24 mjeseca na novih 48 mjeseci i kojom se želi privući visokokvalificirana radna snaga. Zakon donosi pojačana i stroža pravila za poslodavce koji zapošljavaju strane radnike. Koji su to stroži uvjeti zapošljavanja stranih radnika za poslodavce?
Koje su novine kod izaslanih radnika? Na jedinstvenom tržištu EU-a radi pet milijuna upućenih radnika. Jedna je od glavnih administrativnih prepreka s kojima se suočavaju njihovi poslodavci obrada niza različitih dokumenata u svakoj državi članici. Državama članicama koje odluče koristiti novi jedinstveni portal za digitalne izjave smanjit će se administrativni troškovi poduzeća pri upućivanju radnika u inozemstvo. Time će se pridonijeti Komisijinu cilju da se poduzećima za 25 % smanji opterećenje povezano s izvješćivanjem, kako je navedeno u njezinoj komunikaciji „Dugoročna konkurentnost EU-a”, i pritom u potpunosti zadržati postojeća visoka razina zaštite prava upućenih radnika propisana zakonodavstvom EU-a i nacionalnim zakonodavstvom.
Izaslani radnici trebali bi dobivati jednaku plaću za jednaki rad kao i radnici država u kojima rade, uključujući sve bonuse i dodatke koji su propisani u državi u koju su upućeni, primjerice noćni rad, božićnicu, 13. plaću, uplate u obvezne fondove i slično. Nadalje, poslodavac im mora platiti trošak putovanja, boravka i smještaja i taj trošak neće smjeti oduzimati od plaće radnika. Poslodavci također moraju osigurati pristojne uvjete smještaja za zaposlene radnike u skladu s nacionalnim pravilima.
Zapošljavanje stranih radnika u praksi - zakonske obveze, inspekcija i prilagodba
28.5.2025, Zagreb
Zapošljavanje stranih radnika, osobito iz trećih zemalja, postaje sve češća praksa među poslodavcima u Hrvatskoj. No, uz prilike koje takvo zapošljavanje donosi, javlja se i niz administrativnih, pravnih i praktičnih izazova. Na skupu će biti predstavljeni svi ključni ili aktualni elementi u području zapošljavanja stranaca. Pozornost će biti posvećena zakonodavstvu kao rezultat transpozicije Direktive (EU) 2021/1883 Europskog parlamenta i Vijeća od 20. listopada 2021. o uvjetima za ulazak i boravak državljana trećih zemalja u svrhu visokokvalificiranog zapošljavanja i ukidanje Direktive Vijeća 2009/50/EZ. Novine Zakona o strancima stupile su na snagu 15.3.2025. sa ciljem uvođenje reda u područje boravka i rada stranaca u Hrvatskoj te bolje reguliranje pravnog okvira za strane radnike. Potrebno je istaknuti da se izmjenama pristupilo najviše radi usklađivanja s novom Direktivom o uvjetima za ulazak i boravak državljana trećih zemalja i to u svrhu zapošljavanja visokokvalificiranih radnika. Plava karta čija valjanost se produžuje sa 24 mjeseca na novih 48 mjeseci i kojom se želi privući visokokvalificirana radna snaga. Zakon donosi pojačana i stroža pravila za poslodavce koji zapošljavaju strane radnike.
Na ovom predavanju razgovarat ćemo o najčešćim problemima s kojima se poslodavci i strani radnici susreću u praksi – od postupaka izdavanja boravišnih i radnih dozvola, do izazova prilagodbe radnika na novo radno i društveno okruženje. Poseban naglasak stavit ćemo na onboarding proces, kulturološke razlike te obveze i odgovornosti koje poslodavci imaju prema svojim zaposlenicima iz trećih zemalja.
Dijelit ćemo konkretne primjere iz prakse, upozoriti na moguće greške i dati korisne savjete kako izbjeći najčešće prepreke u zapošljavanju i integraciji stranih radnika. Saznat ćete i koje benefite možete ponuditi zaposlenicima te kako zakonski okvir iskoristiti na najbolji način za obje strane.
Osvrnut ćemo se na inspekcijski nadzor, kako o izgleda u praksi i kako izbjeći propuste kod zapošljavanja stranih radnika i posljedične kazne.
Pridružite nam se i pripremite svoju organizaciju za odgovorno, zakonito i uspješno upravljanje procesom zapošljavanja stranih radnika.
Sva pitanja možete poslati unaprijed na info@dashofer.hr
Konferencija o sigurnosti i zaštiti zdravlja na radu
12.6.2025, Zagreb
Zadovoljstvo nam je što Vas i ove godine možemo pozvati na konferenciju o sigurnosti na radu na kojoj ćemo razgovarati o svim pravnim okvirima i promjenama koje su važne za svakog poslodavca. Naši stručnjaci, koji pažljivo prate razvoj na polju zaštite na radu, objasnit će vam dileme i pružiti korisne informacije i, naravno, savjet kako bi olakšali svoje poslovanje.
Pozvani su viši i srednji menadžment, predstavnici, zdravstveni radnici i svi odgovorni za sigurnost i zdravlje zaposlenika na radnom mjestu. Konferencijski program smo osmislili tako da on nije namijenjen samo profesionalcima koji to područje pokrivaju u tvrtkama, već nudi i praktična rješenja i smjernice onim tvrtkama koje nemaju zaposlenog stručnjaka i dijele te zadatke unutar tima.
Digitalna transformacija računovodstva - Novosti i izmjene - Fiskalizacija 2.0.
26.6.2025, ONLINE
Koje su novine u digitalizaciji računovodstvenih procesa? Utječe li AI na računovodstvo i kako možemo olakšati pojedine radnje? Kako automatizirati većinu procesa u prometu dokumenata? Je li to moguće učiniti u trenutnim zakonodavnim i tehničkim uvjetima? Je li skupo ili možemo, naprotiv, uštedjeti?
Prijedlogom novog Zakona o fiskalizaciji koji će stupiti na snagu dana 1.9.2025. godine, od 1.1.2026. godine uvodi se obveza izdavanja i zaprimanja eRačuna, te njihova fiskalizacija, za sve porezne obveznike upisane u registar obveznika PDV-a, dok se od 1.1.2027. godine ta obveza uvodi i za sve ostale subjekte koji nisu upisani u registar obveznika PDV-a.
Konferencija će vam pružiti pregled mogućnosti pojednostavljenja rada u računovodstvenom uredu i alata koje aktualno tržište već nudi. Sastavni dio je i vidljivost smjera kojim će se kretati daljnji razvoj rada računovođa. Moći ćete prepoznati koje aktivnosti možete optimizirati sada i o kojima biste trebali razmišljati u budućnosti jer se mogu u potpunosti automatizirati . Ako je potrebno, moguće je s predavačima razgovarati o varijantama ili biti inspirirani drugim tvrtkama koje su već krenule putem automatizacije i iza sebe imaju svoje prvo iskustvo.
Na konferenciji ćete se upoznati s raspoloživim resursima i aplikacijama za olakšavanje rada računovođa, proći ćemo kroz trenutno zakonodavstvo i okvir definiran zakonom.
Važna točka konferencije je i rasprava i saznanje kako se određena tvrtka može prebaciti na digitalni oblik računovodstva i koji nas izazovi očekuju u budućnosti.
Gospodarenje otpadom 2025. - aktualnosti i izazovi u praksi
2.10.2025, Zagreb
Sve što trebate znati kako biste se upoznali s promjenama u zakonodavstvu.
Koje promjene vas se tiču? Na što se pripremiti u narednom razdoblju?
ESG više nije opcija koju je lijepo imati, već apsolutna potreba. Kupci to zahtijevaju, investitori to zahtijevaju, regulatori to propisuju zakonom, društvo na to vrši pritisak. Međutim, usprkos ambicioznim ciljevima, većina tvrtki sporo je djeluje. Prijelaz je skup i naporan, a ekonomski pritisak usporava napore. Ali tamo gdje mnoge tvrtke prvenstveno vide izazove, neke prepoznaju i prilike.
Unatoč provođenju mjera poput prevencije, ponovnog korištenja, recikliranja i oporabe otpada, količina komunalnog otpada u RH i dalje se kontinuirano povećava. Odvojeno sakupljanje otpada ne zadovoljava ciljeve postavljene u okviru EU-27 i nacionalne regulative (samo 14% u odnosu na 2010).
Donesen je Plan gospodarenja otpadom 2023. - 2028, Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja "Plan gospodarenja otpadom Republike Hrvatske za razdoblje od 2023. do 2028. godine", temeljni planski dokument gospodarenja otpadom.
Postupanjem prema Pravilniku osigurat će se prelazak na kružno gospodarstvo i smanjenje otpada, u skladu s ciljevima Plana gospodarenja otpadom RH. Također, odredbe Pravilnika usmjerene su na postupno smanjenje odlaganja otpada, posebno otpada koji je pogodan za recikliranje ili drugi postupak oporabe.
Dotaknut ćemo se konkretnih primjera ESG izvještavanja, pregleda sustava, resursa i kružnog gospodarstva.
Tvrtke koje ne mogu uspostaviti ESG suočavaju se s nekoliko izazova. Prvo, suočavaju se s prekidima u opskrbnim lancima, nestašicama sirovina i rastućom inflacijom. Također se suočavaju s povećanim pritiskom od potrošača, zaposlenika, investitora i regulatora da prilagode poslovanje sve strožim ekološkim i društvenim standardima. Nedostatak ESG strategija, podrške od najvišeg menadžmenta i nejasne odgovornosti dodatno otežavaju provedbu mjera. Osim toga, tvrtke s neadekvatnom digitalizacijom nemaju pristup ključnim podacima potrebnim za praćenje i kontrolu ESG ciljeva, što stvara konkurentski jaz.
Problemi u pogledu ESG-a i gospodarenja otpadom uključuju:
1. Neadekvatna infrastruktura za gospodarenje otpadom: Mnoge tvrtke nemaju dovoljno razvijene sustave za učinkovito prikupljanje, recikliranje i odlaganje otpada, što otežava ispunjavanje ESG ciljeva.
2. Nedostatak transparentnosti podataka: Praćenje i izvještavanje o otpadnim tokovima i njihovom utjecaju na okoliš često je otežano zbog neadekvatne digitalne infrastrukture, što onemogućava točno mjerenje i optimizaciju otpadnih procesa.
3. Visoki troškovi implementacije: Uvođenje održivih praksi za gospodarenje otpadom, poput kružnih poslovnih modela, može biti skupo, što posebno pogađa tvrtke koje nemaju dovoljno resursa za takve promjene.
4. Nedovoljna svijest i edukacija: U mnogim organizacijama nedostaje svijest o važnosti pravilnog gospodarenja otpadom u kontekstu ESG-a, što otežava provedbu učinkovitih mjera.
5. Regulatorni pritisak: Postojeći i nadolazeći propisi o gospodarenju otpadom često postaju sve stroži, stvarajući dodatni pritisak na tvrtke koje nisu spremne prilagoditi svoje prakse.
Ovi izazovi otežavaju tvrtkama postizanje održivih ciljeva u skladu s ESG standardima te ih mogu učiniti manje konkurentnima na tržištu.
Usklađenost sa zahtjevima zakona o zaštiti okoliša obično se dodjeljuje osobi ili osobama koje su već vrlo zaposlene.
Zbog toga je većina poslova povjerena ovlaštenim tvrtkama za gospodarenje otpadom. Međutim, praksa pokazuje da je nužna određena razina osposobljenosti takve osobe kojoj se ovi poslovi dodjeljuju.
Što možete očekivati?
Sveobuhvatni program pruža vam:
- Pojašnjenja trenutnog i planiranog zakonodavstva o zaštiti okoliša
- Sređivanje evidencija, izvješća i kompletne dokumentacije
- Izbjegavanje kazne za prekršaje , kao što su nedovoljna evidencija i izvješćivanje, neadekvatno označavanje, skladištenje i sl.
- Pravilno označavanje i skladištenje vašeg otpada
- Procedure i upitnici koji vas vode kroz pravilno izvršavanje zadataka
- ESG kružno gospodarstvo
- Savjet ili predloženo rješenje za određeni ekološki izazov s kojim se suočavate
Mnogo je novina u području gospodarenja otpadom, zato nam se pridružite na predavanju i saznajte sve informacije od predavača iz prakse, razmjenite iskustva s kolegama i povežite se.